torsdag 3. januar 2013

things!

Jeg har muligens nevnt at når jeg veit jeg skal et sted, begynner jeg å planlegge med én gang. Selv om det er et halvt år til. Hvis jeg ikke har nevnt det før, nevner jeg det nå.

En gang da jeg var liten, kanskje 7-10 år, husker jeg at mamma og pappa snakket om å dra til Syden. En slik samtale som går i retning av "Kanskje vi skulle dratt til Syden en gang! Det hadde vært koselig, deilig med sol og varme!" eller lignende. Du vet. Drømming. Problemet var at Unge Silje overhørte denne samtalen, og var umiddelbart dritklar for Sydentur. Til den grad at jeg var på vei ned på rommet mitt for å pakke før noen rakk å si noe som helst. Jeg husker ikke hva jeg skulle ha med meg, men jeg veit jeg pakket det i den lille, røde kofferten min. En sånn som er kanskje.. 20x13x7 cm eller noe. Fordi jeg var klar.
Vi dro ikke til Tyrkia før i 1999, da jeg var 13. Jeg hadde ikke med meg den røde kofferten min.

Poenget mitt er at jeg er nesten like ille den dag i dag. Hadde jeg hatt muligheten til å pakke kofferten klar til Barcelonaturen i juni hadde jeg helt klart gjort det. Men det ville vært upraktisk, så jeg venter til to dager før avreise eller noe slikt.
I stedet for å pakke kofferten, benytter jeg tiden til å gå inn på Expedia, Travellink, Norwegian og lignende sine sider for å sjekke prisen på pakkereise Oslo-Barcelona mandag 17. juni til tirsdag 25. juni. 8 netter på hotell, inkl. fly tur-retur, for 2 personer. Jeg har allerede funnet flere akseptable hoteller, og veit ca. hva prisnivået vil ligge på, men jeg veit også av erfaring at det lønner seg å vente noen måneder til før jeg faktisk bestiller, for å være sikker på å få best mulig pris. Pluss at hvis jeg skal bestille for 2 personer lønner det seg å faktisk ha en annen person som skal være med først.
Så siden jeg ikke kan bestille noe, sitter jeg og finner ut alle stedene jeg vil besøke, kanskje vil besøke, kan tenke meg å besøke, hvor jeg vil spise og hva jeg vil spise (jepp, jeg har allerede funnet ut hva jeg skal spise neste gang jeg er på Hard Rock Café...), og lignende.

Hvorfor jeg gjør det? Aner ikke. Kanskje fordi jeg vil dra , men det kan jeg ikke, og alternativet blir da å glede seg obsessively til turen til den grad at jeg går Las Ramblas på Google Maps Street View. Seriøst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar