mandag 7. januar 2013

forrykende skolestart!

...eller ikke.

I dag skulle vi begynne 11:00 (fant vi ut ved å sjekke infoskjermen på nett, siden den ubrukelige foreleseren vår ikke hadde klart å legge den informasjonen i timeplanen på Fronter). Første skoledag etter jul! Første skoledag i det andre semesteret! Første forelesning i sykdomslære!
Fanny, Kristine og jeg møtte opp i 10-tida, drakk iskaffe og sløva før vi gikk opp til auditoriumet.. der det hang en håndskrevet lapp om at 2012-kullet skulle være i et helt annet auditorium. Jaja. Så vi rusla dit, og fant oss noen plasser. Rommet ble raskt fylt opp siden vi har sykdomslære sammen med sykepleiestudentene, og kort tid senere var det stappfullt. Vi venta. Klokka blei elleve. Ingenting skjedde annet enn masse skravling og studenter som loffa rundt inn og ut av rommet. Klokka blei ti over elleve. Jeg tenkte at "Ok, kanskje hu er dobbelt ubrukelig og har booka rommet fra 11, også begynner vi ikke før 11:15. Det hadde ikke forundra meg."

Klokka blei kvart over elleve. Ingen foreleser i sikte. Klokka blei ti på halv, og vi begynte å lure skikkelig. Kort tid senere kommer en annen foreleser innom og informerer oss om at den ubrukelige idiotkjerringa (mine ord!) hadde notert seg feil dag, så vi hadde ingen forelesning i dag.
What a waste of time. Hu ene i klassen pendler fra Larvik, og det må ha vært ufattelig surt!

Jeg fikk gjort litt med dagen likevel da; før forelesninga kjøpte jeg pensumbøkene for sykdomslære. Etter vi fikk beskjeden om å dra hjem dro jeg med meg Kristine og Fanny på biblioteket, de fikk ordnet seg lånekort og jeg fikk lånt meg Barcelona-reiseguider. Så gikk vi over til SIBU så Fanny kunne melde interesse om en studenthybel fra høsten av, og deretter endte vi opp på Bakeriet like ved skolen for en kopp kaffe (chai latte i mitt tilfelle, mmm) og mat. Der ble vi sittende og skravle til evigheten og forbi, helt til vi innså at klokka begynte å bli endel.

Nå er jeg hjemme, har opprettet et Facebook-event for Barcelona-bursdagsfeiringa mi, og lurer på hva jeg skal gjøre for noe nå. Jeg heller mot å enten lese litt pensum, siden det virker interessant, eller å lese Harry Potter. Hm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar