søndag 2. desember 2012

loooong time, no see.. i'm back! (for now)

Told you.

Jeg kommer aldri til å klare å holde fast ved noe som helst, mest antagelig - det er en grunn til at jeg har nihundreogsnørrogførti forskjellige hobbyer, og at jeg som regel holder på med hver av dem i 2-4 uker før jeg går lei og gjør noe annet istedet.
Når det gjelder blogging.. jeg har kanskje ikke hatt så mye å skrive om, selv om det har skjedd mye siden sist. Kanskje jeg bare gikk lei igjen. Jeg veit ikke. Det er lenge siden sist, og jeg husker ikke.

Men ja. To år og fire måneder og to Barcelona-turer seinere (jepp, livet mitt måles herved i antall ganger jeg har vært i Barcelona - tre hittil!) har jeg fått tilbake skrivelysten. Det betyr ikke at jeg garanterer hverken spennende innlegg eller faste innlegg, men at jeg har lyst til å skrive akkurat nå, og .. vi får se.

I høst begynte jeg på skole (!) - jeg veit, jeg hadde aldri trodd det selv - og nå er det fanmæ første søndag i advent og jeg har bare én eksamen igjen dette semesteret. Jeg skal bli radiograf. Tror jeg. Vi får se. Som med alt annet. Men det er interessant, which is more than I could say about art history.
Jeg slutta på MIX, fordi hvem faen vil jobbe der når dem ikke , og etter noen måneder som arbeidsløs har jeg nå jobb som julehjelp på Mester Grønn. Jeg veit. Hvem er denne personen og hva har hun gjort med silahem.
Det skal sies at jeg aldri hadde tatt en jobb i en blomsterbutikk med mindre jeg desperat trengte cash (null studiestøtte takket være min forrige mislykkede studentepoke og HOLD IT NÅ MÅ JEG BARE studentepokémon) in mah pocket. Og med et lønnshopp på 11 kroner timen var det greit. Og det er bare ut året.
Etter to dager på rappen der jeg jobbet først 10,5 og så 7,5 timer er kroppen min død (blomsterbutikk i juletida er.. slitsomt, mildt sagt. Når du er på jobb fra 11-21:30 og har 20 minutters pause på den tiden, blir du herpa). Jeg trenger bare å stå på alle tre eksamenene (den første er bestått og ga meg 5 studiepoeng, den andre er levert og var på fuckings 57 Word-sider, og anatomieksamen er den 11. desember), så får jeg penger fra Lånekassa fra januar av. Jeg innrømmer det, jeg liker å være arbeidsløs. Okda, ikke sånn egentlig. Men når jeg går på skole liker jeg å konsentrere meg om det og ikke alt annet. Kanskje har det mer å gjøre med at jeg føler et enormt press på at jeg skal kunne ALT om blomster. Jeg er blank på blomster. Jeg dreper kaktuser. Nuff said.
Pluss at når jeg ikke har en jobb kan jeg gjøre andre ting. Som å brodere. Eller lese. Eller tegne. Eller bake. Eller lage mat. Eller spille på en av konsollene mine. Du veit. Ting! Jeg har alt for mange ting å gjøre.

Og det er sikkert det bloggen kommer til å handle om fra nå av. Ubestemmelige Silje!
Det eneste som er bestemt er at til sommeren fyller jeg fuckings 27 år (what?! jeg føler meg 20 i hodet, så jeg tror ikke på det), og det skal feires.. med en Barcelona-tur. Og jeg inviterer alle jeg treffer på til å slenge seg med (for egen regning, selvsagt; jeg er en fattig student og betaler kun for min egen glede), slik at alle kan oppleve den fantastiske byen jeg simpelthen elsker, og feire at jeg er magisk. I alle fall frem til 23. juni 2014, for da er jeg ikke 27 lenger. Oh well, that's life I guess.

Nå begynner jeg å ramse opp helt tilfeldige uinteressante ting (dere aner ikke hva dere har blitt spart for av backspace-knappen allerede), så da tenker jeg at jeg sier meg ferdig for denne gang. Nå skal jeg spise frokost, for det har jeg ikke gjort ennå. Hvem har tid til sånt, liksom, jeez.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar